مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رایگان در یونان

تحصیل رایگان در یونان

در چند دهه اخیر، یونان بصورت فزاینده مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی بوده است. متقاضیان از سراسر جهان به این کشور سفر می کنند تا بقایای یک فرهنگ باستانی را در آغوش گرفته، در تاریخ منطقه غرق شده و همچنین علاوه بر بهره مند شدن از مزایای سیستم آموزش عالی فعلی از فرصت های متعدد برای تحصیل بدون شهریه نیزاستفاده کنند.

تحصیل رایگان در یونان

تحصیل رایگان در یونان - ارائه یک فرم درخواست منحصر بفرد

فرم درخواستی که به یک دانشگاه ارائه می‌دهید و کارکنان دانشگاهی آن را مطالعه می کنند، منبع اصلی اطلاعات در مورد شما خواهد بود. برای اینکه بتوانید به صورت رایگان در یونان تحصیل کنید، مهم است که یک فرم درخواست کاربردی ایجاد کنید که شما را مثل یک دانشجوی سال اول مطلوب برای تحصیل جلوه دهد. بسته به دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد، مطمئن شوید که نمرات مدرسه و نمرات آزمون شما مطابق با الزامات دانشگاه باشد. هدف شما به عنوان یک متقاضی این است که اطمینان حاصل کنید که اطلاعاتی که ارائه می کنید توانایی های شما را تا حد امکان منعکس می کنند. همچنین اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی دارید، باید مدرک آزمون آیلتس یا تافل را برای اثبات مهارت زبان خود ارائه دهید. اگر برای شرکت در مسابقات محلی یا المپیادهای بین‌المللی جوایزی دارید، حتما آنان را در فرم درخواستتان ذکر کنید.

تحصیل رایگان در یونان - کارهای ارسال درخواست خود را زودتر شروع کنید

قبل از ارسال درخواست به یکی از دانشگاه های یونان، مطمئن شوید که یک فرم درخواست عالی ایجاد کرده اید. ایده خیلی خوبی است که از قبل در مورد شرایط مورد نیاز تحقیق کنید تا بتوانید روی نمرات امتحانی خود در سال آخر دبیرستان کار کنید. از زمان موجود عاقلانه برای نظارت بر پیشرفت خود و بهبود نتیجه معاینات حیاتی استفاده کنید. هر دانشگاه در یونان ممکن است لیستی از الزامات مخصوص به خودش را ارائه دهد. به همین دلیل، اگر میخواهید به یک موسسه خاص درخواست دهید، تحقیق را زودتر انجام دهید و فرم درخواستی را ارائه که به این آسانی ها احتمال رد شدن آن وجود نداشته باشد.


تحصیل رایگان در یونان - برای تحصیل در دانشگاه های مختلف اقدام کنید

پس از اینکه فرم درخواست خود را آماده کردید، برای افزایش شانس خود از ارسال درخواست برای چندین دانشگاه دریغ نکنید. درخواست خود را ارسال کرده و منتظر جواب بمانید. بعد از اینکه برای دانشگاه های انتخابی درخواست دادید، با نمایندگان موسسات در تماس باشید. داشتن یک درخواست عالی تنها بخشی از فرآیند است، زیرا نشان دادن تمایل شما برای تحصیل در دانشگاه انتخابی بسیار مهم است.

برای بورسیه تحصیلی در دانشگاه های یونان اقدام کنید

اکثر دانشگاه های محلی یونان به دانشجویان داخلی و بین المللی بورسیه می دهند و دریافت این بورسیه ها راهی عالی برای تحصیل رایگان در یونان است. سه دانشگاه قابل توجهی که به دانشجویان خود کمک مالی می کنند عبارتند از دانشگاه بین المللی یونان International Hellenic University of Greece ، دانشگاه کرت University of Crete و دانشگاه ارسطو تسالونیکی Aristotle University of Thessaloniki. شما باید به شرایط عمومی توجه کنید، زیرا اکثر موسسات بورسیه را به صورت رقابتی اعطا می کنند و همچنین از متقاضی می خواهند که فرم اضافی را نیز ارسال کند. برخی از بورسیه ها فقط برای دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی در دسترس اند و برخی دیگر از آنها را می توان از طریق یک سری امتحانات داخلی اضافی به دست آورد.

سعی کنید دانشگاه های مقرون به صرفه در یونان پیدا کنید

یونان دارای مجموعه ای عالی از دانشگاه های مقرون به صرفه است. هزینه ها به منطقه، محبوبیت دانشگاه و دوره ای که برای آن درخواست می کنید بستگی دارد. بیشتر دوره های کارشناسی کمتر از 1/000 دلار در هر سال تحصیلی هزینه دارند و شهریه دوره های تحصیلات تکمیلی بین 2/000 تا 5/000 دلار در سال است. توجه کنید که موسسات آموزشی دولتی اغلب هزینه کمتری برای شهریه ارائه می دهند. راه دیگری برای تحصیل رایگان در یونان، ارسال درخواست و حضور در این دانشگاه های مقرون به صرفه در یونان است.

برای بورسیه های خارجی اقدام کنید

اگر برای دریافت حمایت مالی از دانشگاه مورد نظر یا اداره محلی خود در تلاش هستید، راه دیگری که باید در پیش بگیرید، جستجوی بودجه خارجی است. امروزه سازمان های زیادی مانند بنیاد روتاری Rotary Foundation یا بنیاد کوهستان ولز Wells Mountain Foundation وجود دارند که به دانشجویان بین المللی حمایت مالی ارائه می دهند. به طور معمول، هر سازمان بر روی طیف خاصی از دانشجویان متمرکز است (به عنوان مثال ساکنان کشورهای در حال توسعه منتخب، متقاضیان واجد شرایطی که می خواهند مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری دریافت کنند و غیره). با این حال، ارزش آن را دارد که بررسی کنید آیا واجد شرایط بورسیه های ارائه شده هستید یا خیر.


سعی کنید از دولت خود بورسیه دریافت کنید

تعداد فزاینده ای از کشورها وجود دارد که به شهروندان خود که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند بورس تحصیلی ارائه می دهند. چنین کشورهایی شامل آلمان، بریتانیا، ژاپن، کانادا و بسیاری دیگر می شوند ولی محدود به این چند مورد نیستند. حتی اگر کشور شما در حال حاضر بورسیه داخلی ندارد، ممکن است به زودی تغییر کند، بنابراین از اخبار جدید مطلع شوید و به مطالعه پورتال های دولتی، از جمله وب سایت وزارت آموزش محلی بپردازید. برای بررسی گزینه های موجود با اداره کشور خود یا سفارت خارج از کشور تماس بگیرید.

مخارج زندگی خود را کاهش دهید

یک روش کارآمد برای کمک به تحصیل رایگان در یونان، کاهش هزینه های شما است. هنگام در نظر گرفتن هزینه های زندگی خود، حتماً به تمام جنبه های روزمره خود از جمله هزینه های غذا و حمل و نقل، اجاره و غیره توجه کنید. اگر مجبور هستید با وسایل حمل و نقل عمومی به دانشگاه سفر کنید، ممکن است ایده خوبی باشد که یک کارت حمل و نقل ماهانه که در شهرهایی مانند آتن و تسالونیکی 40 دلار هزینه دارد، تهیه کنید. همچنین به هزینه های اضافی مانند اینترنت و هزینه تلفن همراه را نیز در نظر بگیرید‌‌. برخی از شهرها شبکه وای فای عمومی مناسبی ارائه می دهند و می توانید با استفاده از آنها از صرف هزینه اضافی برای سرویس اینترنت خودداری کنید.

اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه در این شهرها حدود 300 دلار است (شامل هزینه های قبض آب و برق نمی شود). اگر نمی‌توانید یک آپارتمان بخرید، اکثر دانشگاه‌ها برای دانشجویان خود خوابگاه یا هتل فراهم می‌کنند که اغلب با قیمت بسیار پایین‌تری عرضه می‌شوند، اگرچه، شما مجبور خواهید بود محل زندگی را با دانشجویان دیگر تقسیم کنید.

در مدت زمان تحصیل خود شغل پیدا کنید

دو گزینه برای یافتن شغل به عنوان یک دانشجوی بین المللی که مایل به تحصیل در یونان است وجود دارد. طبق ماده 35 قانون ورود اتباع شخص ثالث در قلمرو یونان، دانشجویانی که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا وارد یونان می شوند و ویزای تحصیلی دریافت می کنند، فقط مجاز به کار در داخل کشور به عنوان کارمند پاره وقت هستند. با این حال، اعضای کشورهای اتحادیه اروپا واجد شرایط مشارکت در هر نوع کاری هستند. با این حال، باید درک کرد که وظیفه اصلی دانشجویان است که زمان قابل توجهی را به تحصیل خود اختصاص دهند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: